Del av Rom i Lyngdal før i tiden.

Del av Rom i 1958/59 (?)
 
Gjert Caspersen  spør på siden til Lyngdal Historielag om det er noen som har bilder av Rom fra slutten av 1950-årene. Jeg fant et bilde som viser en liten del av Rom. Men jeg vet ikke hvem som har fotografert det eller når. Kan det være fra 1958/1959 ved a/s Sørfly som du nevner?
 
 
 
 
Slik jeg husker det fra min oppvekst på Rom ser vi:
Bak til venstre en rød låve, men hvor er huset til Torleiv og Klara Vintland (?),
så Lyngdal Gamleheim,
så Agnes Roland,
så Andreas og Anna Fidjeland og Lise Fidjeland som ble gift med Tomas Harbak,
så foran ved hovedveien, der jeg vokste opp sammen med mine foreldre, Andreas og Torhild Omland, og mine besteforeldre Reinert og Olene Rom, fra jeg flyttet inn der i 1950,
så Karl og Inger Vintland.
 
Jeg er takknemlig om noen kan korrigere og utfylle mine opplysninger.
 
Trygve Omland,
Lyngdal 26. oktober 2017.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg