Takk til alle som gratulerte meg med dagen.

Jeg er overveldet over de mange gratulasjonene jeg fikk på min 74 årsdag. Takken går til hver enkelt som sendte en hilsen på facebook. Jeg er takknemlig og oppmuntret. 
Vi har en tradisjon i vår familie som er knyttet til feiring av gebursdager. Min svigerfar leste gjerne Salme 23 i Bibelen på denne dagen. Selv om han er død for mange år siden, lever vitnesbyrdet fra Salme 23 videre.  I år var det barnebarnet Thora som leste denne bibelteksten for oss ni som var samlet rundt middagsbordet. 
Teksten fører oss gjennom Herrens trygge omsorg i gode og onde dager.
 
 
 
Denne bibelen fikk mine besteforeldre, Olene og Reinert Rom, til sin bryllupsdag i 1913. Guds ord det er vårt arvegods.
 
Sal 23,1-6 En salme av David.
 
 1 Herren er min hyrde,
 jeg mangler ikke noe.

 2  Han lar meg ligge i grønne enger,
 han leder meg til vann der jeg finner hvile.

 
3  Han gir meg nytt liv.
 Han fører meg på rettferdighets stier
 for sitt navns skyld.

 
 4  Om jeg enn skulle vandre i dødsskyggens dal,
 frykter jeg ikke noe ondt.
 For du er med meg.
 Din kjepp og din stav,
 de trøster meg.
[i dødsskyggens dal kan også oversettes “i mørkeste dal”.]
 
5  Du dekker bord for meg
 like foran mine fiender.
 Du salver mitt hode med olje.
 Mitt beger renner over.

 
 6  Bare godhet og miskunn
 skal følge meg alle mine dager,
 og jeg skal bo i Herrens hus
 gjennom alle tider.

 
Lyngdal 15. januar 2018
Trygve Omland.
 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg