Flotte Flekkefjord i finstasen

Flekkefjord fascinerer meg med sine smale gater mellom kritthvite hus og fantasifulle miljømarkører. 

Her er gågate med muligheter til å sitte ned og nyte livet og varmen inntil varmen  blir for voldsom.

En trestamme kan brukes til festlig utstilling av håndarbeid.

Skolebarn bruker gata til å spre håp om et mobbefritt samfunn. Stå på, barn, også utenfor skolebyggene med et viktig budskap som angår oss alle.

Vi spiste på Englevakten cafe som vi har gjorte tidligere også. Maten er god, miljøet er godt og alle bibelordene gir mening. Menneske lever ikke av brød alene, men av hvert ord som går ut av Guds munn. Englevakten gjør Flekkefjord til en by med sjel og ånd.

Midt  i byens hjerte mellom Flekkefjord kirke og Englevakten cafe stoppet jeg og studerte  budskapet om Herrens hjelp og nåde.

På gravsteinen til mine foreldre står det skrevet: Min hjelp kommer fra Herren. Godt å bli minnet om det en helt vanlig dag i byen.

Hvis du er innom Flekkefjord sykehus, som har fantastisk utsikt over byen, så anbefaler jeg deg en forfriskende gåtur i  byens fine gater.

Lyngdal 8. juni 2018

Trygve Omland

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg