Løfte om kraft fra det høye.

Han gir den trette kraft, og den som ingen krefter har, gir han stor styrke. Jes. 40,29. Dette løfte fra Bibelen fikk vi på messenger i går kveld den 17. September 2018. De nye sosiale medier kan brukes til å oppmuntre hverandre.

Vi blir alle trette, og noen ganger blir vi trette i tankene eller følelsene eller kroppen. Av og til kan vi føle oss utmattede, utbrente og tomme. Jeg har erfart slike tilstander. Da må vi øve oss på ikke bare si ja til utfrodringer i livet. Ved si nei kan vi gi Gud mulighet til å gi oss ny kraft.

I en av mine bibler har jeg strekt under: Han gir den trette kraft. Streken under løftet viser at dette har jeg hatt bruk for. I en annen bibel har jeg satt ring rundt vers 29 og skrevet navnet på en nær person som ga meg dette verset den 8/5-2006. Jeg var da på Mandal Pasienthotell for å komme til krefter igjen etter et hjerteinfarkt. Ved å sette merker i bibelen kan vi siden se spor etter Guds løfter og troens erfaring.

Han, Herren vår Gud, blir ikke trett, sliten eller utmattet. Han er den evige kilden som aldri går tom. Han som skapte jordens ender, HAN har alltid overskudd av kraft. Ingen kan utforske hans forstand. Uransakelig er hans forstand. Guds tanker og veier er høyere enn våre.  Les mer i Jes. 55,8-9.

Gutter blir trette og slitne,

 unge menn snubler og faller.

Men de som venter på Herren,

 får ny kraft,

 de løfter vingene som ørnen,

 de løper og blir ikke slitne,

 de går og blir ikke trette.

Jes. 40,30-31.

 

Vent på Herren, vent til hans tid er inne, vent på hans kraft. Vent i bønn og forventning.

 

Lyngdal 18. September 2018.

Trygve Omland.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg