Regnbuen som Guds tegn

I går så jeg Guds tegn rett utenfor huset vårt. Bildet viser regnbuen som er et tegn fra Gud. Han sier at  aldri mer skal vannet bli til en storflom som ødelegger alt kjøtt og blod.  

 

 

Gud Herren, himmelens og jordens skaper, verdens frelser, sier i følge 1. Mos. 9: 

11 Jeg oppretter min pakt med dere: Aldri mer skal det skje at alt kjøtt og blod blir utryddet av vannet fra storflommen. Aldri mer skal en storflom komme for å ødelegge jorden.
          
   
12 Og Gud sa:
          Dette tegnet setter jeg
          for pakten mellom meg og dere
          og hver levende skapning som er hos dere
          i kommende slektsledd til alle tider:
          
   
13 Jeg setter buen min i skyene,
          den skal være et tegn på pakten
          mellom meg og jorden.
          
   
14 Når jeg samler skyer over jorden
          og buen blir synlig i skyene,
          
   
15 da vil jeg tenke på pakten
          mellom meg og dere
          og hver levende skapning,
          alt kjøtt og blod.
          Aldri mer skal vannet bli til en storflom
          som ødelegger alt kjøtt og blod.
          
   
16 Når buen viser seg i skyene,
          vil jeg se den og tenke på den evige pakten
          mellom Gud og hver levende skapning,
          alt kjøtt og blod på jorden.

17 Gud sa til Noah: Dette er tegnet på den pakten jeg oppretter mellom meg og alt kjøtt og blod på jorden.

 

Foto og tekstvalg: Trygve Omland

Lyngdal 1. juli 2016

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg