Rundkjøringer i Lyngdal

 

Bilde: Jeg fantaserer om en kalv i grønt gress i rundkjøringen

som kan minne om Rom før i tiden.


Kan sentrum i rundkjøringen på Rom få en kalv som skulptur med grønt gress rundt seg? Eller må vi nøye oss med en KIWI-reklame som en fargeklatt foran grå gråstein i rundkjøringen midt i HandelsPARKEN?

 

Har det gått rundt for meg?


Jeg fantaserer. Jeg ser rundkjøringer i Lyngdal i fremtiden. Jeg ser for meg en okse i rundkjøringen ved Presthøl bro. Jeg ser for meg en kalv i rundkjøringen ved Handelsparken på Rom. Jeg ser den ensomme kua ved Lyngdal Rådhus, som ser etter sin egen storfamilie. Jeg ser en pinne fra skogen stige, stor og sterk i rundkjøringen ved Ubostad. Jeg ser en elg i kamp med Statens vegvesen, i en fremtidig rundkjøring i Herdal.

I rundkjøringenes mor i Lyngdal ser jeg et rådyr på flukt. Er vi alle på flukt fra grønne enger og kortreist mat? Har kuer og andre husdyr noen annen fremtid i Lyngdal enn å være skulpturer i rundkjøringer?

 

Har det gått rundt for oss? 

 

Trygve Omland

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg