Guds hånd holder til alle tider

 

 

 

Denne klokka står stille. I Guds hånd er vi stille selv om selv

om tida aldri står stille. Guds hånd er stille selv om vi er i storm, og tunge, mørke skyer truer med lyn og torden.

 Mine tider er i Guds hånd

Jeg kom ned i bunnen av en dal som var innerst i Guds hånd. Dypt der nede var midtpunktet i Herrens hånd. Der var sårmerkene etter syndens nagler, sporene etter mine svik og verdens ondskap. Jeg kunne drikke av Jesu ord på korset: Det er fullbrakt, frelsen er fullført, Gud har straffet sin elskede Sønn i stedet for meg, i stedet for oss.
Gud er nå en forsonet Gud. Jesus har sonet for all synd og alle synder.
Jeg ringte til kona mi for å fortelle om det jeg hadde opplevd i Guds skaperverk. Hun fortalte da noe underlig. Rundt det tidspunktet da jeg var ute i fjellsiden på Bortelid, var hun ute i skogen i Greipstad. Hun ba for meg. Hun visste at jeg var sliten. Den Hellige Ånds telenett knyttet oss sammen. Vi var sammen i Herrens hånd.
Vi fikk erfare ordene fra Salme 31,15-16a.
Herre, jeg setter min lit til deg,
Jeg sier: Du er min Gud.
Mine tider er i din hånd.

Trygve Omland

11.10.2014

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg