Bøssebærerne bygger brønner med rent vann.

Rent vann forandrer alt er budskapet under TV aksjonen 19.10.


 

Gloria i Tanzania 2004. Jeg møtte henne da vi besøkte Anne Torhild og familien i Dar es Shalaam.

Kirkens Nødhjelp er redskapet som skal skaffe rent vann til åtte fattige land.

Jeg blir inspirert av en fortelling fra Bibelen om Gud som bruker Moses til å skaffe rent vann til tørste mennesker i ørkenen. Nå bruker Gud bøssebærere og alle som gir til prosjektene for rent vann.

VANN FRA KLIPPEN

Men folket tørstet etter vann. De klaget til Moses og sa: “Hvorfor har du ført oss opp fra Egypt? Vil du at vi og barna våre og buskapen vår skal dø av tørst?”  Da ropte Moses til Herren og sa: “Hva skal jeg gjøre med dette folket? Snart steiner de meg!”

Herren sa til Moses: “Ta med deg noen av Israels eldste og gå fram foran folket. Og staven som du slo på Nilen med, skal du ta med deg når du går.

Se, jeg skal stå foran deg på klippen ved Horeb. Når du slår på klippen, skal det komme vann ut av den, så folket får drikke.” Moses gjorde som Herren sa, for øynene på Israels eldste. 2 Mos 17,3-6

Jeg blir også inspirert av Gloria som jeg møtte i Tanzania i 2004 med hendene fulle av vannflasker. Hun visste at rent vann var livsviktig. I TV aksjonen hjelper vi mange kvinner til et bedre liv.

Trygve Omland

12.10.2014

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg