Lagets 90 årsdag i Kristiansand

 Bildet er fra NÅLK et år på Horve leirsted i Rodaland Lagsungdommene symboliserer et kors påen globus.

Kjenner du deg igjen her, eller kjenner du noen?


i Oddernes menighetshus 13. okt. kl 19.30.

Jeg har tatt vare på det noen deltakere fortalte om virkninger av nyttårslederkurs (NÅLK) på Eikely i Froland 1976-1977.

Med disse virkningene hilser jeg Norges kristelige Student- og Skoleungdomslag med 90 års feiringen. Takk for tiden i Laget.

·         Dette er det fineste fellesskap jeg har opplevd i mitt liv.

·        Da jeg kom hjem, turde jeg vitne om Jesus for andre. Det har jeg aldri gjort tidligere.

·        Hovedinntrykket var at alle var brennende kristne.

·        Det var en opplevelse å føle at vi var ett i Herren.

·        Det er mer spennende å lese i Bibelen nå. Jeg er blitt mer frimodig, og jeg håper at jeg er det enda.

·        Jeg merket etter NÅLK at jeg forsto Bibelens ord bedre og at jeg hadde lettere for å lese Guds ord daglig.

·        Det aller viktigste var kanskje at jeg ble personlig styrket i troen på Jesus.

·        De første ukene etter NÅLK var fylt av en indre glede og fred.

·        Gleden jeg fikk på NÅLK har jeg enda, og jeg har virkelig erfart Hebr 13,8.

·        Etter NÅLK gikk jeg rundt og kvitret og var svært ovenpå, og jeg har ikke opplevd den krasjlandingen som ble lovet meg.

·        Jeg har enda ikke opplevd nedstigningen som jeg ble lovet.

·        Det har enda ikke blitt noen krasjlanding heldigvis, kanskje fordi jeg har fått visshet.

·        Ordene fra NÅLK gjentar seg inni meg: Du skal ikke være mismodig, ikke hovmodig, men frimodig.

·        Jeg følte meg engstelig og mismodig foran oppgaver jeg hadde fått. Men så var det som Jesus sa til meg at jeg setter deg ikke til oppgaver som du ikke klarer. Vi står egentlig bare i hans sted, tenkte jeg.  Da følte jeg med ett en herlig trygghet som er helt uforståelig og som bare Jesus kan gi.

Trygve Omland, skoleungdomsprest i Rogaland  fra 1.08.1972 og ut 1977, og i Agderfylkene 1976 og ut 1977.

Trygve Omland

13.10.2014



0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg