Hus på Rom som er revet

Håland


Stålesen


Lehne


Dragland


Hans og Petra Rom før. Rom gårdsbarnehage nå.


I andre etasje i huset  til Hans og Petra Rom vokste jeg opp 1944-1950.


Fidjeland

Vi skal huske på hus som er revet på Rom i Lyngdal pga Handelsparken og andre  endringer. De gamle husene har rommet mange mennesker som ikke skal glemmes. Når nye forretningsbygg vokser fram, blir vi utfordret til å ta vare på minnene om det gode liv på gårdene på Rom før i tiden.
 
Jeg ruslet rundt på Rom 21.oktober 2011 for å fotografere hus på Rom som sto på det flate landskapet.

 

Hvis jeg skriver slektsnavn og du ser på husene i samme rekkefølge som navnene, så kommer det fram mange minner. Vil du dele noen av dem her?

 

Fra venstre ser vi hus som får oss til å tenke på Håland, Stålesen, Lehne, Dragland.

 

Jeg tar med et par bilder til av nye hus som erstatter gamle hus knyttet til Hans og Petra Rom og Fidjeland.

Det gamle bilde av huset til Hans og Petra Rom viser mitt barndomshjem fra 1944 til 1950.

Rom den 21.01.2015
Trygve Omland

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg