Hva kan vi lære om kirkevekst i Kina?

 

 

I denne kirken i Changsha i Kina ble 40 voksne mennesker døpt på en gudstjeneste 1. påskedag i 2013.

De nydøpte sammen sammen med bl a en prest.

Etter å ha forberedt meg til å fortelle i Vemestad bedehus 12. april i år om  kirkevekst i Kina, vil jeg dele disse punkten om kirkevekst:

*  Ta vare på Guds skaperverk: Frisk luft, rent vann og dyrka jord til mat  

?      Hold menneskets verdi høyt.

?      Ta vare på friheten og bruk friheten til å vitne om Jesus og til å vise kjærlighet mot vår neste.

?      Forfølgelse kan skape trosstyrke og samhold.

?      Fokuser på Jesu død for oss og hans oppstandelse til nytt liv for oss.

?      Lag forsamlinger der barn, ungdom, voksne og eldre føler seg hjemme

?      Ha mange gode ledere, både ansatte og frivillige.

?      Lær av Maria Magdalena og kvinnene i Kina som vitner om  Jesus.

?      Dette er en kort utgave av ei liste jeg har laget om hva vi kan lære av de kristne i Kina. Jeg bygger på erfaringer fra besøk i Kina i påska 2013 og skriftlige kilder.Jeg har også en lang liste med punkter.

Kirkene i Kina har våknet, og vi venter fortsatt vekst for Guds rike i Kina.


Trygve Omland

13.04.2015

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg