Utfordringer fra Mongolia


Privat foto. Jeg har kopiert det  fra magasinet iTro 2015.

Språkproblemer i starten i Mongolia kunne føre til komiske situasjoner, sier Lars-Petter, sendt ut av Norsk luthersk Misjonssamband. Han gikk på butikken i håp om å få kjøpt seg noen egg. Han forsøkte å mime ei høne som verper et egg. Det endte med at han gikk hjem med en pakke dopapir.
Det var en seier da jeg hadde lært språket så godt at jeg kunne le sammen med de innfødte når de fortalte vitser, forteller Lars-Petter.

På det åndelige plan har det klart største vært å se nye mennesker komme til tro. Jeg så nye innfødte komme utenfra og inn i et av prosjektene våre som i engelskklubben eller sportsgruppa. Kristne venner inviterte de så med i kirken. Under en påskegudstjeneste ble fem nye lagt til menigheten gjennom dåp.

Du kan lese mer om Lars-Petters erfaringer i Mongolia i magasinet iTro som har temaet Masker.
Jeg er med i en gruppe i Lyngdal som støtter misjonsarbeidet i Mongolia. Gruppa er tilsluttet Norsk luthersk Misjonssamband. Vil du være med å støtte på et eller annet vis, kan du kontakte meg.


Misjonsgruppa for Mongolia har vært på mange opplevelsesrike turer.

Her er vi på Vårøy utenfor Spangereid i Lindesnes kommune.

Gjennom å være med i misjonsgruppa har jeg fått et rikere fellesskap, utvidet kjennskap til vakker natur og fordypet  innsikt i Jesus Kristus som verdens frelser.

Trygve Omland

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg