Forsvinn ut

Jeg så fram til en ny time på Kristen Videregående Skole Sør Lyngdal. Timen begynte som vanlig. Men jeg bar på en hemmelighet. Elevene skulle få en overraskelse i denne timen. Plutselig banket det på døra til klasserommet.
Forsvinn ut, sa en elev høyt og tydelig da døra gikk opp. Eleven satt rett ved døra. Hun trodde det var andre elever som banket på og ville inn.
Døra ble åpnet og inn kom en kjent og kjær stortingsrepresentant, deretter skolens rektor og så en lokal eller regional politiker.
De ble møtt med klar tale: Forsvinn ut!
Mottakelsen ble ikke slik jeg hadde tenkt meg. Risikoen ved å holde på en hemmelighet kan ha en høy pris. Men timen tror jeg ble god, nyttig og aktuell. Gjestene hadde humor nok på lager til å ta imot denne noe uvanlige velkomsten.

Nå skal vi stemme inn gode representanter til styrende organer i Den Norske Kirke og i det norske samfunnet.
Godt valg. Forsvinn inn i lukket avdeling til hemmelig valg. Har du et smil på lager, så smiler vi tilbake over partigrensene. En liten latter letter på stemninga.

Trygve Omland
Lyngdal 31. august 2015.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg