Reise i USA 8: Times Square i New York

På vår reise med Israelmisjonen spaserte vi en kveld på Times Squar i New York som er et lite område av Manhatten. Jeg ser på meg selv som en maur i en myldrende maurtue. Stadig måtte jeg se om de andre i gruppa var synlig tilstede. Times Square har en magnetisk tiltrekningskraft på turister. Byens beboere ser ikke på stedet som sin yndlingsplass. Times Square blinker hektisk i lysreklamer.

Jeg satte meg ned på den berømte trappa sammen med bare ukjente mennesker, men jeg følte ingen ro og hvile i støyen.


Les Miserable for god reklame. Løft ditt hode, og se hva du kan oppleve.

Se her på noen kjappe glimt fra støyen.

video:010

 

video:009

 

video:008

Times Square er et hektisk kulturelt og kommersielt knutepunkt. Mange av New Yorks mest berømte teatre ligger her, i tillegg til TV-stasjoner (bl.a. MTV), banker, opplevelsessentre og andre mediaselskaper som Reuters og Viacom.

Times Square har sitt navn etter avisen New York Times, som flyttet sitt hovedkvarter hit i 1904.

Hver nyttårsaften samles tusenvis av mennesker på Times Square for å hilse det nye året velkommen.

Kilde: https://no.wikipedia.org/wiki/Times_Square

 

Trygve Omland

8.10.2015

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg