175 års jubileum for kvinneforeninger i Lyngdal

I morgen den 25.10.2015 skal det feires at vi har hatt kvinneforeninger for Det Norske Misjonsselskap i Lyngdal i 175 år. Det blir gudstjeneste i Lyngdal kirke og misjonsfest i Lyngdal bedehus. Jeg legger ut noen bilder av misjonskvinner som jeg har funnet.

 


Bilde av Rom kvinneforening 1940 i boka Misjonsarbeid i Lyngdal gjennom 100 år.

 


Bilde av Grønndokka kvinneforening 1940 i Misjonsarbeid i Lyngdal gjennom 100 år.

 


Bilde av Rom kvinneforening i Farsunds Avis 27.04.2007 da navnet ble endret til Gustava Kiellands forening.

 


Bilde fra Farsunds Avis 6.02.1988. Tre generasjone som har vært medlem i Rom kvinneforening. Fra v. Min mor Thorhild Omland Vegge, min mormor Olene Rom og min oldemor Sofie Amalie Herdal.



Bilde fra Fædrelandsvennen 14.02.1959. Vår gode nabo, Helene Vintland, som møtte trofast opp til foreningsmøter selv om hun var 84 år.

Trygve Omland

24.10.2015

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg