Gud leker med farger

Telefonen kimet hos presten i Greipstad. En person spør: Er det hos fargehandleren? Nei, sier jeg, men jeg har en fargerik Gud.

Jeg har fått bekreftet denne sannheten i dag også. En liten tur i skogen og i hagen beviser at Gud elsker å leke med farger. Jeg blir aldri lei av å delta i Guds fargelek.

Når jeg tenker på nære, kjære personer som ikke lever lenger her på jorda, blir savnet omskapt til mangfoldige, fargerike minner.

En tur ut i hei og hage kan gi oss en forsmak på fargespillet på den nye jord. Jeg er spent på om Gud vil overraske sine barn i Guds fullkomne rike med finere  farger enn de fineste vi ser her på jorda.

Åp 21,5 Han som sitter på tronen, sa: Se, jeg gjør alle ting nye.» Og han la til: «Skriv det ned, for dette er troverdige og sanne ord.
Alle farger nye! Spennende…Festlig…Friskt…

 

Alle Helgens søndag 1. november 2015.

Trygve Omland

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg