Fotballspiller: Jeg jager fram mot målet

Det var gøy å spille fotball, men det var ikke kjempegøy å tape, spesielt når jeg sto i mål. Heldigvis kan vi ha andre og større mål i livet enn fotballmål.

Bildet: Flekkefjord stadion 2011. Her var jeg keeper på Lyngdal guttelag i slutten av 1950 årene. Vi tapte 6-0. Underveis nektet bilen å kjøre videre. Vi begynte å gå mot Flekkefjord. Etter en stund ble vi hentet. Kanskje kunne vi like godt ha holdt oss på veien til fots.Jeg måtte hente seks baller ut av mitt mål. Det var god underholdning for hjemmepublikum.

Jeg ble i dag begeistret for noe jeg leste i Vårt Land 6. november 2015 om fotballspilleren Vidar Nisja som er født på Vigrestad 21,08.1986.

Vidar Nisja (29 år) vrakes i Viking fotballklubbs framtidsplaner. Han får ikke fornyet kontrakt etter 2015-sesongen. Vidar har før kampen i dag spilt 304 kamper for Viking siden 2007, scoret 55 mål og vært med på å ta bronsjemedalje i toppserien i 2007.
Vidar blir mer inspirert av å lese i Bibelen enn å lese ligatabellen, skreiv Vårt Land da Vidar hadde skutt Viking inn i medaljestriden et år.
På Vikings hjemmeside skreiv Vidar nylig en hilsen til fansen: Helt til slutt vil jeg bare minne om at selv om det ikke har blitt mange medaljer i mine snart ni år som vikingspiller, så kan den viktigste seierskransen ikke vinnes på noe idrettsanlegg i hele verden. Derfor vil jeg til avslutte med Paulus sine ord til filipperne: Mine søsken, jeg tror ikke om meg selv at jeg har grepet det. Men én ting gjør jeg: Jeg glemmer det som ligger bak, og strekker meg etter det som er foran, og jager fram mot målet, mot den seiersprisen som Gud fra det høye har kalt oss til i Kristus Jesus. Fil 3,13-14.

 

Trygve Omland

Lyngdal 8. november 2015.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg