Storheten i å være liten

Jeg har erkjent storheten
i det å være uendelig liten

under Guds himmel
under Guds sol
under Guds løfter

siste søndag i kirkeåret

 

Hans Børli/Trygve Omland

 

Solnedgang på Bornholm 2012

 

Soloppgang på Tenerife 2014

Der sol går opp og sol går ned,
skal Herrens navn være lovet. Sal 113,3

Men for dere som frykter mitt navn,
skal rettferds sol gå opp
med legedom under sine vinger.
Dere skal slippe ut og hoppe som kalver, sier Herren. Mal 4,2

Under Himmelen

Tro ikke at jeg kommer fra små forhold.
Himmelen stod alltid åpen over meg.
Jeg levde mine år med syvstjernen som min nabo
vinden som omgangsvenn.
Jeg kjenner de lave maurstiene
mellom brukne strå på jorda,
men også lengselens kongevei av lys
der Guds fotspor står tegnet
i stjernestøvet.
Jeg er et menneske.
Jeg har erkjent storheten
i det å være så uendelig liten.
Lys over alt lys

Hans Børli
Skogsarbeider og lyriker.

 

Trygve Omland

22.11.2015

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg