Kristent vitnesbyrd i Den blå moske.

Den lokale guiden vår i Tyrkia gav oss en spennende opplevelse i Den blå moske. Først måtte vi stå i en lang kø for å komme inn i moskeen. Inne krydde det av turister og andre på besøk i moskeen. Guiden ledet oss bort til et avsides hjørne i moskeen. Vi satte oss ned på gulvet. Guiden begynte å fortelle om sin vei fra muslimsk oppvekst til kristen tro. Jeg tenker enda at det måtte vel være en risiko å fortelle om sin kristne tro i en moske. Folk kom og gikk forbi oss. Tenk om flere ville følge fredskongen Jesus Kristus!


Den blå moske i Istanbul. Området rundt moskeen er et viktig mål for turister.

Jeg har fotografert bilde fra boka Turkiet.

Dette minnet fra høsten 2008, dukket opp igjen på grunn av selvmordsangrepet i Istanbul på tirsdag 12.01.2016. Vi var rundt på det området i Istanbul der 10 ble drept. Inne i moskeen fikk vi høre Vi fikk høre om omvendelse til kristen tro, men nå skjedde det motsatt. Nye drap. Flere drap.


Øyenvitner forteller om forferdelige scener på stedet hvor minst 10 mennesker ble drept i Istanbul tirsdag. OSS
? Jeg hørte et veldig høyt smell, så kom skrikene. Jeg så en ildkule og startet å løpe vekk. Jeg så rundt ti personer som var skadet, en av dem ble hjulpet av turister, sier en tyrkisk mann, som ikke ønsket å bli navngitt, til AFP.
? Jeg er hundre prosent sikker på at det ikke bare var en bombe, men en selvmordsbomber, sier han.
Han var ett av vitnene som var i det populære turistområdet ved Den blå moské da en selvmordsbomber gikk til aksjon klokken 9.20 tirsdag. Minst 10 mennesker er bekreftet drept og 15 skadet i angrepet. Blant de skadede er en nordmann som behandles for lettere skader ved et av sykehusene i Istanbul.
Kilde: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyrkia/oeyenvitne-i-istanbul-jeg-hoerte-et-veldig-hoeyt-smell-saa-kom-skrikene/a/23594717/


Trygve Omland
13. januar 2016,

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg