Lenge leve Flekkefjord Sykehus

Av og til har vi bruk for et sykehus for å holde kroppen i gang. Da er det godt vi har Flekkefjord sykehus bare 35 min fra Lyngdal.


Bildet tok jeg som pasient på Flekkefjord sykehus en blid, blå morgen. Jeg var heldig som fikk et rom med flott utsikt. Morgestund har sølv i munn.

 

Det er viktig at veien til sykehuset er kort både for pasient og pårørende. Mine erfaringer fra Flekkefjord sykehus er gode. Jeg blir godt tatt imot. De ansatte ser meg og gjør grundige undersøkelser. De bruker tid til å snakke med meg, og de lytter til mine erfaringer. Etter å ha vært der noen ganger får jeg en slags hjemmefølelse. Den første jeg møtte sist på vei inn  var ei kusine på vei ut. Den første som tok imot meg da, var en tidligere elev jeg hadde ved Kristen videregående skole (KVS), og den første legen jeg fikk denne gangen, var også en tidligere elev fra KVS. Nærhet og tilhørighet betyr mye når du er pasient. Det viktigste er selvefølgelig den faglige kvailiteten i alle ledd i sykehuset. Det er et politisk og personlig ansvar vi alle har. Jeg takker de som jobber på Flekkefjord og jobber for at vi får ha dette sykehuset i vårt nærmiljø. Vi fortjener det.

Trygve Omland

Lyngdal 17.01.2016

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg