Kulturen gir kraft i kampen mot kreft

Jeg har fått 2 måneders pause i cellegiftbehandlingen. Det gjør fantastiske ting med meg. Det er et under. Dette skreiv Rolf Nicolaisen den 26. januar i år til oss som hadde studert sammen på Menighetsfakultetet under det praktisk-teologiske seminaret 1970-71. Jeg fikk lov til å dele hans vitnesbyrd på min blogg.

 


Rolf Nicolaisen på treningsstudio

Kjære alle!
Her kommer det et tillegg til julebrevet fra meg. Fikk så lyst til å fortelle dere siste nyhet:
Jeg har fått 2 måneders pause i cellegiftbehandlingen. Det gjør fantastiske ting med meg. Det er et under. Føler at noe av styrken i kroppen min kommer tilbake. Jeg har til og med vært på treningsstudio igjen, og jeg har hatt 14 allsangkonserter sammen med Håvard Svendsrud på turne de siste to ukene. Virkelig opplevd selv at Kultur gir helse, arbeidet jeg har vært leder for i 12 år i Kirkens Bymisjon.
Jeg løftes opp og lever igjen! Livet er underfullt! La det bare få fortsette her på jorden litt til! Takk sykehus! Takk og lov til Gud! Takk til dere som har fulgt meg, tenkt på meg, skrevet til meg dette siste året!
Ja, Jesus er en venn og en kraft i livet mitt, ikke minst når de tunge dagene kommer.

Hilsen
Rolf Nicolaisen

Jeg husker Rolf som en gledespreder i studietida. Han vitnet om Jesus med sangen og gitaren. Kraften fra Jesus løfter han opp til å vitne om livet midt i kampen mot kreft.
Må Herrens ansikt lyse over deg og gjennom deg.

Trygve Omland

29. januar 2016

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg