Sommer i Salangen er spennende

Sommeren 1993 vikarierte jeg i tre uker som sokneprest for Christian Andersen i Salangen og Lavangen. I kveld får vi besøk av Christian og hans kone 22 år etter at jeg var hans vikar. Jeg fikk lov til å dele noen bilder fra 1993 i Salangen. Kanskje noen kjenner seg igjen. Kanskje du får lyst til å dra nordover.

 


Sokneprest Christian Andersen er ikke bare menneskefisker. Jeg ble med ut i båten på hobbyfiske. Vi så fisk stime rundt like ved båten. Fjorden var blank og gjennomsiktig. Kan vi få det bedre? 

 


Jeg nyter synet av den fine fiskefangsten.

 


Måker i stor mengde bråker og spiser brutalt av havets delikatesser.

 


Vi er på besøk hos familien Andersen i Salangen 1993 sammen med venner fra Norges kristelige Student- og Skoleungdomslag.

 


Slik kan det være å vikariere som prest i Nord-Norge med utsikt mot fjord og fjell. Jeg anbefaler alle å dra nordover.

Ja, vi elsker dette landet som det stiger frem. (B. Bjørnson).

Gud sige vårt dyre fedreland

og lat det som hagen bløma! (E. Blix)

 

Trygve Omland

8. februar 2016.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg