Lyngdal før i tiden

Gammel bil

Lyngdal før i tiden er en spennende gruppe på facebook som jeg anbeler. Gruppen har over 2000 medlemmer. Under her er et eksempel på hvordan den gruppen kan brukes til å engasjere mange i å finne ut mer om gamle ting. Jeg la ut to bilder av en gammel bil og fikk inn mange nye opplyninger om biler.Her er et utvalg av responsen som berører mitt utgangspunkt.

Jeg fant disse bildene av en gammel bil på Rom. Vi kunne før i tiden kjøre rett fra hovedveien og inn i tunet. Jeg tror min onkel Robert Rom eide denne bilen. Han bodde litt i Norge og litt i Amerika i min oppvekst. Han hadde bil forholdsvis tidlig. Jeg vet lite om biler, bilmerker og alder på biler. Men siden jeg er blitt gammel, har jeg blitt mer nysgjerrig på alt gammelt. Kan noen komme med noe informasjon?

 
Trygve Omland sitt bilde.
Trygve Omland sitt bilde.
Kommentarer
Stein Mikalsen
Stein Mikalsen Det er en Plymouth, C.Lehne starta jo med dette merket. Bilen kan være kjøpt i Lyngdal, men om han reiste litt frem og tilbake så kan den vel også ha vært med på lasset.
 
Stein Mikalsen
Stein Mikalsen https://youtu.be/gaO88uqy4pA
 
This video it’s about my 1950 Plymouth Special Deluxe ( P-20 ), i decided make?
youtube.com
 
Stein Mikalsen
Stein Mikalsen Ikke helt samme modell, men fine bil.
 
Torleiv Rom
Torleiv Rom Her er hvertfall onkel Robert
 
Torleiv Rom sitt bilde.
Dag Tverstøl
Dag Tverstøl Husker han hadde en brun Dodge med hvitt venyltak da han bodde i Hobden feltet.
 
Torleiv Rom
Torleiv Rom Den gikk til vigeland etter at Robert døde, godt mulig den er der enda
 
Anne Marie Ballestad
Anne Marie Ballestad Min onkel kjøpte en grønn Plymouth av R. Rom i begynnelsen av 50 årene – det var en bil han hadde hatt med fra Amerika. Ikke sikker men tror det var en 48 modell. Kanskje det er bilen på bildet.
 
Trygve Omland
Trygve Omland Anne Marie Ballestad, jeg er en følelse av at bilen kunne være grønn. Kan en eller annen bekrefte det
 
 
Staale Staalesen Hva er merket? Plymouth eller Opel eller Ford??
 
Anne Marie Ballestad
Anne Marie Ballestad Den bilen min onkel kjøpte av R. Rom var (eple)grønn.
 
Robert Holmen
Robert Holmen Se på denne Anne Marie
 
Robert Holmen
Robert Holmen 47 modell
 
Avsluttet 4. mars 2016
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg