Syrer spilte og lyngdøl sang

En innvandrer fra Syria bosatt i Lyngdal spilte og Åsne Andersen fra Lyngdal sang i Lyngdal bedehus 2. påskedag 28.03.2016.

Jeg fikk lov til å ta dette bildet under en syriakveld 12.02.2016 i regi av Kristent interkulturelt arbeid (KIA), og jeg fikk lov til å bruke det på min blogg etter møtet på Lyngdal bedehus 28.03.2016, der syreren spilte og  Åsne Andersen sang . 

Disse sangene ble fremført:

Salme 121 i Bibelen

Lære meg å kjenne dine veier

Amazing grace

Syreren spilte også en arabisk melodi.

Møtet var i regi av Norsk luthersk Misjonssamband (NLM) i Lyngdal. Jeg håper vi får høre mye sang og musikk fra innvandrere framover.

Hvis du synger denne salmen Lær meg å kjenne dine veie som forfulgt elle som flyktning eller som sørgende etter tap av familie og hjem, hva blir da viktig i salmen?

                                                                  Lær meg å kjenne dine veie

Av Jakob Paulli
 
Lær meg å kjenne dine veie
og gå den trøstig skritt for skritt
Jeg vet at hva jeg fikk i eie
er borget gods, og alt er Ditt
Men vil Din sterke hånd meg lede
jeg aldri feil på målet ser
og for hvert håp som dør her nede
får jeg et håp i himlen mer
 
Lær meg å kjenne dine tanker
og øves i å tenke dem
Og når i angst mitt hjerte banker
da må du kalle motet frem
Når jeg har tenkt meg trett til døden
så si hva du har tenkt, o Gud!
Da kan jeg se at morgenrøden
bak tvil og vånde veller ut
Men lær meg fremfor alt å kjenne
Din grenseløse kjærlighet
den som kan tusen stjerner tenne
når lykkens sol for meg går ned
Den tørrer tåren som den skapte
og leger såret som den slo
Dens vei går gjennom det vi tapte
og gir oss mere enn det tok

 

Trygve Omland

28. 03.2016

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg