Bilnummer og bilmerker

I min oppvekst det var gøy å skrive bilnummer. Vi kunne sitte lenge ved veien som i dag kalles E 39, for å se på biler som passerte. Vi noterte i et hefte hvor bilene kom fra ut fra hvilke bokstav som sto først på nummerskiltet. Det var ekstra stas når bilene kom fra fylker som lå langt unna.

 

 

 

Alle hadde ikke sin egen bil i 1950-årene. Min onkel, Robert Rom, født i 1926, hadde flere ulike biler ser det ut til. Han var i Amerika i mange år, og der var det nok mer vanlig å se biler. Onkel sammen med en bil ser jeg på mange bilder i hans fotoalbumer. 

 

 

Jeg har lite kunnskap om biler og bilmerker. Derfor kunne det være interessant å få noen kommentarer om biler som onkel Robert kjørte. Noen av de som er med på  gruppa Lyngdal før i tiden på Facebook vet mye om gamle biler, om modeller og mye mer. Jeg legger ut noen bilder av biler i håp å få vite noe om disse bilene, hva slags merke det er, hvor gamle de er, hvilke kvaliteter de har.

 


 

Trygve Omland

4. april 2016

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg