Badeplass uten bomber

Min kjære badeplass ser vi på bildet. Der badet jeg i går. Plassen er liten og smal, men likevel: Et mini-nes som en lang nese, en odde av stein og gress, et sted for barn å lære de første svømmetak, vann nok til å vaske seg i, vann der fisker har sitt hjem, et utgangspunkt for en svømmetur rundt ei øy, et punkt i min identitet. Snakk ikke ned de små steder. Snakk heller opp de små. Bruk kikkert og forstørrelsesglass så du ser de små, fredelige, idylliske perlene som ligger langt fra Nice og Istanbul.

 

I går var jeg glad for å være på denne badeplassen fri for skytevåpen, granater, hvit lastebil og stridsvogner. Her opplevde jeg fred på jord. Jeg var trygg, og det var trivelig å leve.

 

Foto og tekst: Trygve Omland

Lyngdal 16. juli 2016

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg