Hva ser og hører du i skogens stillhet?

Skru av støyen og lytt til stillheten …

Les Guds skrift i vann og på land.

 

 

Se fellesskapet og samspillet mellom fargene.

 

 

Lukt på liljer og lyng.

 

 

Lev som fuglen i lufta og fisken i vannet.

Lev i Guds stillhet og Guds sammenheng.

 

Slik kan jeg snakke til meg selv en søndag.

Da blir det høytid, helligdag og hviledag.

 

Jeg møter Den Hellige.

Han er annerledes.

 

Hans ansikt lyser over oss.

Må Herren, være med dere og velsigne dere.

 

Foto og Tekstvalg: Trygve Omland

Lyngdal 08.08.2016

4 kommentarer
    1. Jeg titter fremover med stor undring….på den dagen jeg fyller 70 år. (Er 25 idag).
      Ingen steder i dette “manipulerende samfunnet” finner jeg den roen, jeg ellers finner i naturen.
      Min værelse er naturen.
      Jeg lytter til stillheten i meg og med det klarer jeg å gjenkjenne stillheten i andre 🙂
      Takk for et herlig innlegg….Desverre er det kun de få som vil forstå…

    2. Til Snippen, se et dikt jeg fant:

      DU ER ENESTÅENDE

      Du er enestående.
      Du er mer verd enn noen kan måle.
      Du kan noe som er spesielt for deg.
      Du har noe å gi andre.
      Du har gjort noe du kan være stolt av.
      Du har store ubrukte ressurser.
      Du duger til noe.
      Du kan godta andre.
      Du har evne til å forstå og lære av andre.
      Det er noen som er glad i deg.

      av Erling Førland. Diktet kalles ofte “Anti-Janteloven.”.[1]

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg