Herre, tenn ein brann.

Har du hatt Ole Mydland som lærer i skolen eller som leder i ungdomsarbeidet i Lyngdal menighet eller som dirigent for Tenkoret eller som kollega, så vil jeg anbefale deg å bruke denne sangen. Ole Mydland sang den på et møte på Undeland Misjonsgård sommeren 2016, og jeg spurte om tillatelse til å legge den ut på min blogg og FB. Sangen er en bønn som alle kan ha glede av å be, lese eller synge.

 

I den røde låven til venstre sang Ole Mydland sin egen sang. Bak til høyre ser vi nybygget på Undeland. Jeg setter stor pris på Oles sang og forkynnelse. Den er bibelsk, personlig og aktuell. Takk Ole!

    Herre, tenn ein brann

1.        Herre, tenn ein brann i bringa

til å leve heilt med deg.

                                   Så din kjærleik steg kan styre

                                   i den låm du lagt for meg.

2.        Herre, syn meg kross og krone

og den siger som du vann.

Så ein takkesong kan stige

for di sterke frelsarhand.

3.        Herre, lær meg stille lytte

til di røyst i Ordet ditt.

Gjer meg vaken for din Ande,

så du pregar livet mitt.

4.        Herre, hjelp meg sjå min neste

som er einsam, trøytt og trist.

Gje meg vilje, vit og varme,

så eg tenne kan ein gnist.

           

5.        Herre, la din loge lyse,

når min livseld sloknar ut.

Ber meg opp den siste bakken,

                                            så eg høgda når hjå Gud.

                                                                                         Ole Mydland

                                                                                   – Konsmo, 2015 –

Foto: Trygve Omland

Tekst og foto lagt ut 16.08. 2016.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg