Guds frelsesplan

Onsdag 7. september skal jeg ha bibeltime på Vemestad bedehus. Temaet er Guds frelsesplan. Her er en forsmak. Velkommen.
 
 

Bildet er tatt i kapellet i Lyngdal nye kirkesenter. Jeg bruker det her som illustrasjon til Guds frelsesplan.
Kunstneren Tone Kjønniksen får oppdraget med å smykke ut Lyngdal kirkesenter, forteller Lyngdals Avis.

 
Med Jesus til Paradis og til jordens ende
Så sa han: “Jesus, husk på meg når du kommer i ditt rike!”  Jesus svarte: “Sannelig, jeg sier deg: I dag skal du være med meg i paradis.” Luk 23,42-43.
 
Jesus frelser på korset
Da Jesus hadde fått vineddiken, sa han: «Det er fullbrakt!» Så bøyde han hodet og utåndet. Joh19,30
Jesus står opp fra de døde og sender ut vitner
Og da de fikk se ham, falt de ned og tilba ham; men noen tvilte.  Da trådte Jesus fram og talte til dem: Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Matt 28,17-19.
 

Med Jesus til jordens ende
Men dere skal få kraft når Den hellige ånd kommer over dere, og dere skal være mine vitner i Jerusalem og hele Judea, i Samaria og helt til jordens ende. Da han hadde sagt dette, ble han løftet opp mens de så på, og en sky tok ham bort foran øynene deres. Som de nå stirret mot himmelen mens han dro bort, sto med ett to menn i hvite klær foran demog sa: Galileere, hvorfor står dere og ser mot himmelen? Denne Jesus som ble tatt bort fra dere opp til himmelen, han skal komme igjen på samme måte som dere har sett ham fare opp til himmelen. Apg 1,8-11
 
Tekst: Trygve Omland
Lyngdal 30.08.2016
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg