Rolf Wesenlund arvet Guds velsignelse

 
Rolf Wesenlund fikk en arv fra sin mor Mary:
Guds velsignelse.
 
 

 

Flere av mor Marys broderte bilder hang i kjøkkengangen hos Rolf og kona Ruth. Det største bildet som var med i Rolfs begravelse passet til den jazzglade familien: Salig er det folk der kjenner frydesangen.

Mor Marys kanskje vakreste broderte bilder henger over inngangen til kjøkkenet hos Rolf og Ruth Wesenlund. Min nåde er nok for deg. Jesu Kristi nåde skaper frydesang, fest og framtidshåp, tenker jeg. Hver gang jeg besøkte Rolf, sa Per Arne Dahl i begravelsen til Rolf Wesenlund, stanset vi ved disse velsignede bildene på vei til kjøkkenets pulverkaffe.

Skal også vi stanse opp på vei videre og la alle sansene fylles av Guds velsignelse?

 Herren velsigne deg
 og bevare deg!

 Herren la sitt ansikt lyse over deg
 og være deg nådig!

 Herren løfte sitt ansikt mot deg
 og gi deg fred!

4 Mos 6,24-26

Tekstvalg: Trygve Omland

Bildet ovenfor som jeg her bruker for å illustrere det å stille seg under Guds velsignelse, fikk jeg fra medarbeidere i Laget i Rogaland. Jeg tror det er tegnet av en kunstner som tegnet for Stavanger Aftenblad.

Lyngdal 31.08.2016/Facebook 31.08.2013.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg