Mors omsorg for en sønn

Sjelesorg på det siste


Mor på 89 år og en sønn bodde samtidig på Kvileheimen for syke og gamle. Det jeg nå skal fortelle fikk jeg lov til å dele med andre.

To dager før sønnen døde, ble jeg bedt om komme inn til hans mor på Kvileheimen. Mor var lei seg fordi sønnen var alvorlig syk. Han måtte være på sykehuset. Mor ønsket å besøke han. Men hun var ikke sterk nok til det. Derfor spurte hun meg om jeg kunne gå i stedet for henne å snakke med sønnen. Hun måtte vite om sønnen var rede til å dø. Hun trengte det lyse minnet at sønnen hadde tatt imot Guds frelse i Jesus.

Jeg reiste inn til sykehuset på vegne av en mor.

Har du tatt imot Jesus som din frelser, spurte jeg sønnen.

Ja, sa han.

Jeg kunne da ringe til en pleier på Kvileheimen og be henne si til den omsorgsfulle moren: Din sønn har tatt i mot Jesus.

Rundt halvannen måned etter at sønnen døde, døde også mora. Ingen i menigheten døde mellom sønnens død og moras død.

Dette er kjært minne fra min tid som prest.

Tekst: Trygve Omland, Lyngdal 2016..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg