November på sitt beste

I dag hadde vi lunsj på verandaen. Sola står skrått inn fra Hagekleiva. November viser seg fra sin beste side. Vi samler inn fine farger til å nyte i mørketida.  Men først ruslet jeg rolig rundt i hagen og i byggefeltet i Romsåsen. Høstens fargerikdom får meg til å stoppe og se undrende på naturens under. Det skal sterk tro til ikke å tro på en skapende, fantasirik, kreativ og kunstnerisk Gud. Jeg tror på himmelens og jordens skaper. Guds Ånd skaper troen ved synet av hans praktfull produkter og ordet åpenbart i Bibelen. Da mørket lå over dypet, sa Gud: Det skal bli lys! Og det ble lys. Og det ble liv, farger og fest, der lyset kom til. Og jeg fanget inn tre bilder gratis med mobiltelefon. Og jeg lagret dem som mat for sjelen til vinteren når bladene er borte.  

 

Litt jord, litt vann og mye lys skaper fargefest mellom gråstein langs asfaltveien.

 

Blader om høsten blir kobberbrune som menneskekropper på solstrendene i Syden. Bladene blir bare stående stille på samme plass og lar Skaperen male kunstverket ved å spille på frost og fint vær.

 



Jeg tok noen få skritt i det morgenvåte gresset på plenen, og jeg ble fort betatt av  bladene på en busk som skiftet farge.

Bilder og tekst: Trygve Omland, Lyngdal 2.11.2016.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg