Å barneskoles klokke

Løft  ditt  hode  du  raske  gutt !
 
 Om   et  håp  eller  to   ble  brutt,
 
 blinker  et  nytt  i  ditt  øye
 

 straks  det  får  glans  av  det  høye !

Da jeg forlot denne klokka, var min klokke 12.25. Jeg kan bli forvirret av mindre. Vet noen hvor mye skoleklokka på Å  barneskole er nå?

Jeg sto utenfor Å barneskole i dag 16.11.2016 og løftet hodet mitt, selv om jeg ikke var rask i bevegelsene. Da ble et håp eller to brutt. Jeg håpet at klokka på veggen i fronten skulle flytte på viserne. Jeg ventet og ventet, men ingenting skjedde. På venstre side av klokka manglet noen streker som skulle fortelle hvor mye klokka var. Jeg hadde en avtale om å være på skolen ved flaggstanga kl 12.25. Heldigvis hadde jeg klokke på armen.

Jeg tenkte etterpå: Er det meg eller klokka på veggen som det er noe galt med? Jeg gikk fra skolen med senket hode. Håpet om å vite hva klokka på Å barneskole blinket ikke i det blå. Heller ikke var det glans i øynene mine. Jeg lurer på hvor gammel klokka er. Er det noen som vet om denne stilige, spennende, stillferdige klokka skal rusle i vei igjen? Da løfter jeg mitt hode.

Tekst og bilde: Trygve Omland, 16.11.2016. Men hvem har skrevet sangen om å løfte hodet? Jeg har klokkertro på at skolebarna vet det.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg