Takk for gratulasjoner: Jeg er i Herrens hender.

Kjære alle og enhver som har sendt meg gratulasjon på min 73 årsdag. Det er berikende å høre til i et stort fellesskap i Norge og i utlandet. Jeg hilser dere med mitt favorittord i Bibelen:

Salme 37,5 
 Legg din vei i Herrens hånd!
 Stol på ham, så griper han inn.

Da jeg ble ordinert til prest i Lund kirke sommeren 1971, vitnet jeg ut fra Salme 37,5. Siden har jeg levd i dette ordet som gir trygghet under skiftende forhold. Guds hånd holder. Biskop Kaare Støylen og de som var med på å be for meg med håndspålegging, er døde. Lund kirke der jeg ble ordinert, er brent ned. Men Guds mektige, trofaste og varme hånd lever, og der ligger jeg med alle min feil, forsømmelser og fall. I Herrens hånd hviler jeg i Jesu soningsverk på Golgata, i syndenes forlatelse og i håpet om oppstandelse og evig liv.Jeg kan synge med i Jeg er i Herrens hender.

 

På Henie Onstad kunstsenter kjøpte jeg denne plakaten med bilde av en utstrakt, åpen hånd til alle på flukt. Det Norske Flyktningeråd brukte denne plakaten et år som refuge/tilflukt 20.06-18.08. Vi har bruk for Guds hånd, og Gud har bruk for våre hender for å nå ut til mennesker på flukt.

Lyngdal 16.01.2017

Trygve Omland

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg