Ny president i USA

Den største av dere skal være som den yngste, og lederen skal være som en tjener, sa den største personligheten som jeg vet om. Storheten ligger i å tjene. Den største personen er den som vil være en tjener for sine medmennesker.

Jeg  kom til å tenke på dette idealet i dag om å være en tjener, når USA får ny president. Vil presidenten bli en tjener for hele folket, for de fattige, for de forfulgte, for de som har liten makt? Vil vi og vil jeg som individ lytte mer til behovene i verden i dag, og leter etter politiske løsninger som hjelper både fattige og rike til større frihet, mer fred og mer rettferdighet?

Vil vi få en bedre verden viss vi forsøker å tenke: Hvordan kan jeg tjene min neste?

Er jeg naiv, eller kan ideen fra Mesternes Mester om å være en tjener, inneholde skjulte skatter og nye sjanser for å skape en bedre verden?

Kilde: Bibelen som inneholder ordet/ordene tjener i 397 vers. 

Jeg kom aldri nærmere Det Hvite Hus enn dette som du ser på bilde, da jeg  besøkte det mangfoldige folkehavet i USA 25.09.2015.

Må Gud velsigne Amerika og alle andre land.

Trygve Omland

Lyngdal 20.01.2017.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg