11 Hermon Reiser med glimt av øyeblikk og øyeblink.

Jeg finner det spennende å forsøke å ta bilder fra buss i fart. Øyeblikket blir da viktig. Jeg vet ikke lang tid i forveien hva slags motiver som kan ha interesse for meg. Mange bilder må strykes, fordi jeg ikke traff blink godt nok. Her er noen eksempler på bilder tatt i buss i forskjellig fart med Hermon Reiser 19.-31. mai 2017 gjennom Danmark, Tyskland, Østerrike, Slovenia og Kraotia.

 


Vi kjørte parallelt med denne racerbilen i en kø.


Her kjørte vi ikke fort forbi. Det kan vi se i fronten av bildet.


Vi ser gjerdet langs veien og ei elv med lite vann. Er elva oppdemmet? Eller blir elva brei og full av vann, når is og snø smelter i Alpene? Ser vi en bit av fornybar energi-produksjon? Vi har ikke tid til å undersøke det, men vi kan jo fantasere litt.


Kunstig tre i en rundkjøring kort tid før vi er ved målet vårt i Kroatia – Hotellet Eden i byen Rovinj.

Her ser vi tydelig på de røde blomstene at bildet er tatt i høy fart.


Hadde vi stått stille når dette bildet ble tatt, så hadde hestene blitt skarpere i profilen.


Kuppelen på kirketårnet får meg til å tenke: Kan dette være en ortodoks kirke? Likner den på løk-kupler på ortodokse kirker i Russland? Jeg tror vi kan se Alpene i bakgrunnen.

I hjørnet nederst til høyre på bildet ser vi gjenskinn av vinduet i bussen. Det bør jeg klippe bort.

 

Slike bilder tatt i fart kan vekke nysgjerrigheten og fantasien. Jeg får lyst til å vite mer om det jeg ser i et hastig øyeblikk. En lang busstur blir rik på opplevelser som jeg kan vende tilbake til seinere når mye er glemt.

Trygve Omland

Lyngdal 16. juni 2017.
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg