15 Hermon Reiser: Badet i Adriaterhavets perle.

Målet for reisen med Hermon 19.-31. mai 2017 var badebyen Rovinj i Kroatia. Ved Hotell Eden var det tre utendørs badebassenger med sjøvann. Jeg følte meg lett i vannet, selv om kroppen veide for mange kilo. Drømmen min var å bade i Adriaterhavet. Men det var vanskelig og vondt å gå på de små, glatte steinene eller de skarpe steinene som vi måtte trø på inne ved land. Her var det ikke sandbunn som i Syden eller i Nord-Norge. Bølger brøyt hardt på og gjorde meg ustø og usikker. Dessuten fikk jeg høre at det fantes et (u)vesen på stranda som kunne være giftig. Vi ble rådet til å ta på oss badesko. Siden jeg ikke hadde den rette type sko med meg, gikk jeg ut i den varme, spennende sjøen med sokker på. Det ble noen deilige øyeblikk som varer lenge i minnenes verden. Jeg hadde reist langt for å få et bad som ikke varte lenge.  Sokkene sto sin prøve, og sokkene sørget for å få meg ut i Adriaterhavets perle.

Å bade i basseng er ikke å forakte, selv om jeg er mer innestengt i basseng enn i det åpne havet.

 

I det lange løpe foretrekker jeg livet på land. En kjapp tur ut i vannet kan styrke gleden ved å komme i land og kjenne fast grunn under føttene både med og uten sokker. Så går turen til Sørlandsbadet og Breiva. Ute bra, men hjemme best.

Trygve Omland

Lyngdal 30. juni 2017.
 

1 kommentar
    1. Thank you for the good writeup. It actually was a enjoyment account it.

      Look complex to far delivered agreeable from you!

      By the way, how could we be in contact?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg