Herren skal gå foran deg.

I dag 2. august 2017 gir jeg videre disse løftene fra Herren fra 5. Mos 31,8 til en som har fylt år nylig og til alle andre. 

Dette bibelverset har vært til hjelp for meg i ulike situasjoner.

 

Herren selv skal gå foran deg.

Han skal være med deg.

Han svikter deg ikke

og forlater deg ikke.

Vær ikke redd

og mist ikke motet!

 

I en av mine bibler har jeg skrevet et par notater ved dette bibelverset:

21.8.88 Lyngdal bedehus velkomstfest. (Jeg skulle begynne som områdesekretær i Det norske misjonsselskap).

6.6.1990 tilsatt kap i Lyng. (Jeg ble da tilbudt stilling som res kap i Lyngdal prestegjeld, men jeg tok ikke imot den).

Dette er et par eksempler på bruk av Bibelen knyttet til dato og situasjon som viser når og hvor et bibelvers har hatt betydning for meg.
 

 

Trygve Omland

Lyngdal 2.08.2017.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg