Måtte dusje i fjøset på Lyngdal Jordbruksskole.

Engasjement og evne til å engasjere er en viktig side ved lederen i Senterpartiet, Trygve Slagsvold Vedum. Han var på besøk i Lyngdal fredag 28. juli 2017 i forbindelse med valgkampen. Min navnebror  Trygve var her også på slutten av 1990-tallet. Han var da opptatt av å utfordre de unge til å bry seg om utviklingen i samfunnet og drøfte politiske spørsmål. Jeg hadde han med i en undervisningstime. Det var vel i samfunnsfag, tenker jeg. Ikke tenkte jeg da at vi hadde besøk av en glad gutt som siden skulle bli stortingsmann, statsråd og partileder. 

Da jeg leste om besøket av Slagsvold Vedum i Lyngdals Avis 3. august 2017, vekket gode minner om  da jeg var representant i kommunestyret og styreleder i Lyngdal Senterparti. Det var gøy å lese om partilederen som måtte dusje i fjøset på Lyngdal Jordbruksskole som i dag heter Kristen videregående skole (KVS).

Jeg gjengir et utdrag fra Lyngdals Avis av tekst og bilde. Fra venstre på bildet Ole Magne Omdal, Trygve Slagsvold Veum og Ivar Lindal.

På slutten av 90-tallet skulle partilederen på et kveldsmøte med partiets ungdomsorganisasjon på KVS i Lyngdal. Da hadde jeg lyst til å bo på Rosfjord Strandhotell, forteller han, men jeg skulle spare litt  penger. Jeg ble plassert på jenteinternatet på skolen. Der var det ikke dusj, så jeg måtte dusje i fjøset, forteller Slagsvold Vedum før hans velkjente latter runget. Det var ikke noe gæernt med å bo på internatet, men turen ned til fjøset var verre.

Valg av tekst og bilde: Trygve Omland, Lyngdal 3. august 2017.

Latteren satt løst da Senterparti-lederen besøkte Lyngdal

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg