Frokostdrama.

Liten tue kan velte stort lass. I dag opplevde jeg poenget i dette ordtaket. Jeg bar som vanlig til frokost et brett bort til salongbordet for å kombinere å spise og se på nyhetene på TV. På bordet lå noe i veien for brettet. Da jeg prøvde å flytte det og samtidig sette meg ned i lenestolen, kom  brettet brått i en skrå stilling. På et øyeblikk som starten på 400 m. hekk i VM i går, veltet et  høyt glass med melk. Halvdelen av melka sprutet spenstig over fatet, maten, bordet, gulvteppet og lenestolen. Resultatet kan vi se på klessnora. Bildet viser at en liten bevegelse kan skape mye ekstra bry. Jeg takker kona hjertelig for at hun tok vasken etter velten. Som leseren skjønner er jeg ikke oppdatert på korrekte kjønnsroller. Jeg burde selvsagt ha vasket sølet selv. Heldigvis falt glasset på en dag uten regn, så klessnora snart kan tømmes for nyvasket tøy. Slik kan starten på en ny dagen inneholde dramatikk som kanskje kan gjøre meg mer forsiktig og ydmyk. 

 

Trygve Omland

Lyngdal 10. august 2017.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg