Barmhjertighet til barns beste.

UDI og tingretten har besluttet at Yasmin Kristensen i Lyngdal etter 16 år i Norge ikke lenger er norsk statsborger og skal sendes ut av lande. 
 

Årsaken til at Oslo tingrett har besluttet å utvise småbarnsmoren, var at hun oppga at hun var fra Somalia da hun ankom Norge. Etter at norske myndigheter i 2014 begynte å undersøke bakgrunnen hennes, innrømmet lyngdalskvinnen at hun opprinnelig kommer fra Djibouti.

? Bakgrunnen for at jeg reiste fra min familie i Djibouti til Norge i 2001, var at jeg skulle tvangsgiftes mot min vilje. Min far hadde pekt ut en mann jeg skulle giftes med, noe både jeg og min mor protesterte på. Det førte til at jeg valgte å dra fra landet til Europa. Etter som Djibouti er en del av Schengen-avtalen gjennom forholdet til Frankrike, fløy jeg til Frankrike. Der kom jeg i kontakt med fire andre personer som ville til Norge. Ei kvinne som vi var i kontakt med sa at vi ikke måtte fortelle norske myndigheter at vi var fra Djibouti, men fra Somalia. Det er det de nå har fratatt meg statsborgerskapet for og vil sende meg ut av Norge for, forteller 37-åringen. Dette er sitat fra Lister24,  den 9. august 2017.

Så leser jeg i dag bibelteksten i Vårt Land for i dag, Luk 6,36-42. Jesus sier:  Vær barmhjertige, slik deres Far er barmhjertig.
37 Døm ikke, så skal dere ikke bli dømt. Fordøm ikke, så skal dere ikke bli fordømt. Ettergi, så skal dere få ettergitt.
 38 Gi, så skal dere få: Et godt mål, sammenristet, stappet og breddfullt, skal dere få i fanget. For i det målet dere selv måler med, skal det også måles opp til dere. 39  Han fortalte dem også en lignelse: Kan vel en blind lede en blind? Vil ikke begge falle i grøfta?
 40 En lærling står ikke over sin mester, men når han er utlært, blir han som sin mester.
 41  Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til? 42 Hvordan kan du si til din bror: `Bror, la meg ta flisen ut av øyet ditt!` når du ikke ser bjelken i ditt eget øye? Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da vil du se klart nok til å ta flisen ut av øyet til din bror.
 
Hva er sammenhengen mellom disse to tekstene, avisteksten og bibelteksten?
Er det rett av staten å straffe fire barn for en feil som moren har gjort for 16 år siden?
Er det rett av staten å tvinge en kvinne i Norge ut av landet som er gift og har fire barn etter at hun har flyktet fra tvangsekteskap i det landet hun har flyktet fra?
Er det ikke til barns beste at de fire barna får vokse opp i et hjem sammen med sin mor og sin far, når de ønsker det?
Selv om jeg ikke kjenner til den aktuelle saken mer enn det jeg leser i aviser og internett, har jeg et ansvar for å forsøke å vise barmhjertighet.
Hvordan skal vi være barmhjertige slik Gud, vår Far, er barmhjertig?
 
Trygve Omland
Lyngdal 10. august 2017.
 
 
 
2 kommentarer
    1. Det er rart, hvis jeg lyver til nav og svindler til meg penger så blir jeg øyeblikkelig stemplet som et svin. Og hver eneste nordmann i dette land hadde forlangt at jeg skulle straffes. Men om jeg kom fra en ørken og klarte å ljuge meg inn i Norge også svindlet nav for penger, da hadde jeg fått en enorm støtte…

      Dere er faan meg den verste gjengen idioter jeg har sett. En tjuv lyver seg inn i landet vårt og stjeler en diger haug med våre skattepenger og dere støtter henne??? Hva i helvete? Hva pokker er det som skjer med dette landet? Er dere så blindet av propagandaen at dere tror dere må hjelpe absolutt alle, uansett hva slags svin de er? Yasmin skal betale tilbake hver eneste jævla krone hun stjal også skal hun ut av Norge, for godt. God tur og kom faan ikke tilbake din jævla kjeltring.

    2. Så dere mener altså at hvis en tjuv har unger, så skal hun slippe unna med alt hun har gjort og alle skal støtte henne? Dere er faan meg gale. Propaganden har ødelagt dere, dere tror dere må hjelpe tjuver som lyver og stjeler skattepengene deres. Yasmin skal ut og hun kan ta ungene med seg. Og hun skal aldri sette sine ben på norsk jord igjen. Her er det ikke plass til løgnere eller tjuver.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg