Regnbuen og regnet hører sammen.

Jeg var på vei hjem. Da kom regn igjen som en ubedt  gjest. Jeg hadde ikke med meg paraply. Jeg var som en soldat uten våpen.   Men så fant jeg ly under et tak på Biltema. Plutselig viste regnbuen seg over Rom i Lyngdal som en oppmuntring midt i regnbygene. 
 
 
Slik jeg ser det, må du finne deg i regnet hvis du vil se regnbuen.
Over regnbuen svever drømmeland
Like dunlett som hvite fnugg fra en løvetann
En regnbue som står et kvarter, ser ingen lenger på.
 Gud Herren: Jeg setter buen min i skyene,
 den skal være et tegn på pakten
 mellom meg og jorden. 1 Mos9,13.
 
Lyngdal 4. september 2017
Trygve Omland
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg