Seiret i Stjernekamp med hatt.

Norges ultimate entertainer 2017 er Adam Douglas. Han vant Stjernekamp på NRK i konkurranse med ti sangere. Adam er musiker, vokalist og låtskriver. For meg er han også mannen med hatten. Hatten med den brede bremmen er først og fremst trygghet, sier Adam i Vårt Land 4.11.2017.

I desember skal Adam ha julekonsert i Nordstrand kirke. Han vil da opptre uten hatt. Kirken er det eneste sted han spiller uten hatt. Det handler om å vise respekt for kirken. Så fort jeg kommer ut av kirken, er det rett på med hatten igjen. Det er fint å spille i en kirke, sier han. Kirken er et hellig sted, og det gir en ekstra ro.

Han gleder seg til å presentere sin jul som hører hjemme i kirken, sier han. Han har vokst opp som katolikk i Oklahoma City. I 2007 flyttet han til Norge. Ti år seinere seiret han i Stjernekamp.

Det er noen som har tatt meg hit, sier han. Hvem var det? Hvem  vet, kanskje var det Gud, sier han.

 

Adam Douglas sitt bilde.

Bildet er tatt fra https://www.facebook.com/adamdouglasmusic

Adam med hatten og brillene ser snill ut, ydmyk og full av liv, sprudlende og alvorlig.

Jeg har også hatt. Den har lenge hengt på en stumtjener godt skjult for folk flest. Jeg våger ikke å sette hatten min på hodet i det offentlige rom. Hva vil folk si, tenker jeg.

 

 

 

Siden Adam Douglas har vunnet i Stjernekamp på NRK med hatt på hodet, våger jeg å vise min hatt på facebook og trom.blogg.no.

 

Trygve Omland

Lyngdal 8. november 2017.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg