Festlig badeland i Frederikshavn i Danmark.

Badeland liker jeg selv om jeg er 73 år. Sørlandsbadet i Lyngdal liker jeg svært godt. I går ble jeg med barnebarna Birgitta og Peter og dattera Anne Torhild til badeland i Frederikshavn i Danmark. Dette badelandet skiller seg ut på mange måter. The Reef som det kalles, er et tropisk badeland med bruk av lyder som minner om fuglekvitter, lyder som torden og en varm bris i palmebladene. For meg var det mest utfordrende å renne sammen med Peter i en skummel sklie der alt plutselig ble helt mørkt. Det minner meg om en bob-bane der farten er høy, og du kastes til fra side til side. 

 

THE REEF.: Stena Line har investeret 80 mill. kroner i et nyt tropisk badeland på Scandic-hotellet i Frederikshavn. Fredag den 1. juni åbnede så The Reef Hotel & Resort med caribisk stemning. Hele badelandet og omgivelserne skal nu få gæsterne til at føle at de oplever et caribisk døgn, med både lys og lyd, små og store bølger, dykning efter skat i et rev osv. Her et kig ud over det 1500 m2 store rum.

Bildet tatt fra bing.com/images.

Badeland på Sørlandet i Lyngdal skiller seg ut fra badet i Frederikshavn. I Lyngdal har vi  svømmebasseng på 25 m, tre stupebrett, to sklier på utsiden ut til ei øy i fjorden. Denne øya kunne kanskje fornyes noe med falske palmetrær eller med typisk norske busker og trær som tåler saltvann i lufta.  Badelandet i Danmark var nok laget med sikte på å trekke til seg familier. Som gammel foretrekker jeg Sørlandsbadet fordi det er god plass til  å svømme. Men jeg anbefaler et stopp i Frederikshavnbadet hvis du er på ferie i Danmark. Barnebarna var begeistret for å boltre seg i Reef-badet.

 

Inngangen til badeland i Frederikshavn.

 

Bildet er tatt fra binge.com/images.

Hvordan kan øya i Sørlandsbadet bli enda mer attraktiv?

 

Trygve Omland

Lyngdal 20. november 2017.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg