Trygg i Guds hånd.

I dag 4.02.2018 kom bildet til meg av en åpen, sterk, skrukket, solid hånd. Jeg har vist bildet før, men det kommer til meg på nytt. Jeg har det på kontoret, sammenrullet, men klart til å bli sett igjen, og igjen, og igjen. Jeg kjøpte det på Henie Onstad kunstsenter. Det er en plakat fra Flyktningerådet.

 

 

Bildet passer til ordet som jeg vitnet om da jeg ble ordinert til prest i 1971 i Grim kirke. 

Gud har holdt meg oppe i sin hånd i nedturer og oppturer.

Salme 37,5 i Bibelen.


 Legg din vei i Herrens hånd!
 Stol på ham, så griper han inn.


Andre steder i Bibelen som handler Guds omsorg: <22, 9; 55, 23; 62, 9; Ordsp 16, 3; 1 Pet 5, 7>

 

Trygve Omland

Lyngdal 4.02.2018.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg