Lyngdal Frikirke i fornyet kirkebygg.

I dag 21. mars 2018 var jeg på  arrangementet Åpen kirke i Lyngdal Frikirke.

Åpen Kirke har lenge vært et viktig samlingspunkt for folk i alle aldre i kjellerstua hver onsdag fra 11:00 til 13:00. Klokken 12.00 er det ord for dagen. Jeg var der for første gang. I dag var det Ord for dagen ved den nye hovedpastoren, Kjetil Ausland. Han leste fra Bibelen Fil 4,4-7, og han minnet oss om Guds fred i en urolig verden. Jeg tenkte straks på at det avsnittet i Guds ord fikk kona og jeg  etter en ulykke i bil for 50 år siden. Jeg ble spesielt glad i Fil. 4,7 etter at jeg fikk  hjerteinfarkt i 2006. Slik kan ord fra Bibelen komme til oss på nytt og minne oss om hva Gud har gjort med oss i vanskelige tider. Guds fred fra korset lyser mot oss fra alle kanter i vår Herre Jesus Kristus.

 

Korset lyser fra den nye veggen i Lyngdal Frikirke.

Jeg har hatt mange berikende besøk  i Lyngdal Frikirke, og takk til alle i Frikirka for det. Må Herrens velsignelse hvile over Guds folk i alle nye og gamle rom i kirka. Jeg er imponert over det jeg så av fornyelse og utvidelse av kirkebygget. Mitt første vitnesbyrd i en forsamling var i kjelleren der jeg var idag. Jeg hilser menigheten med ordet jeg leste da og ordet jeg hørte i dag.

Salme 119,9: Hvorved skal den unge holde sin sti ren? Ved å holde sig efter ditt ord. 

Jeg leste vitnesbyrdet mitt fra bibeloversettelsen fra 1930 i det som da var Lyngdal bedehus eller bedehuset i Alleen.

Fil. 4,7: Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus.

Lyngdal 21. mars 2018.

Trygve Omland
 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg