Lyngdal Yngreshytte samler barn og voksne.

Veggene vitner i Lyngdal Yngreshytte.

Vi var 31 samlet på Lyngdal Yngreshytte torsdag 22. mars 2018, 25 barn fra 5. klasser og 6 voksne ledere. Barna hentes i Sirdalsbuss fra Årnes skole, Lyngdal bedehus og Å barneskole.

Da jeg kom inn i hytta og så bilder på veggene og på peisen, fikk jeg lyst til å vise fram noen av dem. Kanskje en og annen får lyst til å kjøre inn til Yngreshytta for å mimre. Bildene vitner om ei hytte før i tida, og om Jesus og hans himmelfart. Jeg tenker at mange vil kjenne igjen disse bildene.

Jeg hadde andakt om Salme 37,5:

Legg din vei i Herrens hånd!

Stol på ham, så griper han inn.

Den første Yngreshytta brant ned for ca 50 år siden.

Kanskje du som leser dette, kan fortelle noe om bildene jeg har lagt ut.

Det ble tatt bilde fra utsida av dagens hytta for å vise at det enda var mye snø.

Lyngdal 24. mars 2018.

Trygve Omland

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg