Takk til Thorvald Hagen.

Jeg går kveldstur, jeg ser over til Hagen på Rom i Lyngdal, jeg tar et bilde av Hagen om kvelden.

Gode minner om Thorvald Hagen vokser fram.

 

Jeg tenker på sesongarbeid jeg utførte i drivhus  for Thorvald, da jeg var ung,

Jeg tenker på den kunnskapsrike mannen på talerstolen og i avisspaltene, ordføreren, Sp-politikeren.

 

Jeg ser han i kirkehus og bedehus.

Jeg ser en mann med grønne fingre som var god til å dyrke naturen og bygge opp. 

 

Jeg ser han slukke ild nær hans kjære hytte ved Jovannet.  

Jeg ser han tenne lys og varme i eldre menn og kvinner som leder i Lyngdal Pensjonistforening.

 

Jeg takker han for boka om familiene på Rom før i tida.

Jeg takker for hans evne til å fortelle om det som skjedde før. 

 

Jeg løfter mine øyne mot fjellene.

Hvor skal min hjelp komme fra?

Min hjelp kommer fra Herren, himmelen og jordens skaper. Salme 121.

 

 

Jeg hilser som nabo, og ser med takk over til Hagen, Hagekleiva og huset høyt opp til høyre på bildet.

 

Jeg kan tenke på Thorvald med takk, når jeg går kveldstur på Rom igjen. 

Rom har gjennomgått en revolusjon i Thorvalds levetid.

 

Jeg lyser Herrens fred over Thorvald Hagens minne.

 

Trygve Omland.

Lyngdal 4. april 2018.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg