Thorvald Hagens barndomsminner  fra Rom 1924-1938. 

I går 9. Mai 2018 var det begravelse i Lyngdal kirke for Thorvald Hagen. En stor forsamling sang blant annet Hjelp meg da å hvile trygt og stille/blott i dine løfter, Herre kjær. Vi fikk høre mange verdifulle minner fra et langt og innholdsrikt liv. Thorvald ble født i den nordligste stua i Hagen på gnr. 157 bnr. 1 i Lyngdal. Da jeg satt i kirka og lyttet til Guds ord og gode minner, kom det for meg ei bok som Thorvald Hagen ga ut i 2004. Boka hadde tittelen Barndomsminner. Jeg har hatt stor glede av å slå opp i denne boka som handler om Thorvalds oppvekst på Rom fra 21.10.1924 til han var 14 år og i konfirmasjonsalderen. Jeg tenkte: Denne minneboka skulle jeg ønske ble gitt ut på nytt.

 

Thorvald Hagen har tegnet dette omslaget på boka Barndomsminner.

 

I forordet skriver Thorvald bl. a.: Fortellingene fra mine barneår vitner om de store forandringer som har foregått på de 80 år som jeg har levd. Derfor vil mine Barndomsminner ha en historisk og kulturell verdi for lokalbefolkningen generelt i Lyngdal.

I utgangspunktet skreiv Thorvald denne boka til barn, barnebarn og oldebarn, med ønske om at de ville bli til glede og nytte.

Jeg tror mange i Lyngdal vil ha glede og nytte av å lese Thorvald Hagens minner fra oppveksten på Rom.

Lyngdal 10. mai. 2018.

Trygve Omland.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg