Når kastanjene blomstrer i Lyngdal alle…

Når jeg går opp eller ned Høylandsveien på Rom i mai, får jeg besøk av en setning fra en sang:

Når kastanjene blomstrer i Bygdø Alle. 

 

Denne kastanjeblomsten trenger vi ikke reise til verdensbyer som Oslo, Paris, Wien eller Roma for å nyte. Vi har den i minibyen på Rom, vi kan bare stoppe i drabantbyen i Lyngdal. Syng, syng og vær glad for byen og bygda du har.

 

Når kastanjene blomster i Bygdø Allé Mel: Kristian Hauger  Tekst: Gunnar Kaspersen 
  

Våren i Paris skal være vakker

Wiens har for lengst fått verdensry

Det er vel og bra nok men jeg takker

Kom med våren i min egen by 


 
Refr: Når kastanjene blomstrer i Bygdø Allé

Fins det ikke et mer bedårende sted ? 

La Paris kalles vårdronningen blant byer og berømmes for strålende avenyer.

Når kastanjene blomstrer i Bygdø Allé kan mangt et under skje. 


 
Rundt omkring i verden fikk jeg lytte

til så mangen vårsangs poesi

Det var skjønt men jeg vil ikke bytte

med min egen vårbys melodi. 


 
Refr 
 
 
Oslopike du mitt hjertes kårne

høst og vinter er du like kjær

Sommerkledt syns jeg du er bedårne

aller søtest syns jeg at du er 
 
Refr

 

Lyngdal 21. mai 2018.

Trygve Omland

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg